maandag 28 december 2015

Mijn loopjaar 2015

Het jaar van de Marathon

2015 was een jaar waar weer veel gelopen werd. Nog meer dan anders, want 2015 was bovenal het jaar waarin ik mijn allereerste marathon liep. 

Om de daad bij het woord te voegen registreerde ik me en schreef me in via de website van Nykredit Copenhagen Marathon. Ik boekte een hotel niet té ver van de startplaats en de training kon beginnen. 



Bourgoyen-Ossemeersen
Ik trainde, trainde en trainde, maalde heel wat km's. Gedurende de eerste 12 weken ging ik 3x per week lopen. De laatste 12 weken 4x per week. Dikwijls alleen en in gedachten verzonken. Af en toe met een vriendin die meeliep of meefietste en me bevoorraadde. Ging ik niet lopen dan zat ik in de fitness wat krachtsoefeningen te doen.

Het was soms lastig om na het werk nog te gaan lopen. Soms had ik er gewoon geen zin in, maar telkens opnieuw heb ik ervan genoten! Neen een aantal dagen niet lopen werkt(e) onmiddellijk op mijn humeur. Dus toch maar die loopschoenen aan want ik wou en zou de marathon uitlopen. Er was geen sprake van opgeven! Gelukkig werd ik bespaard van allerlei blessureleed.



Op weg naar de marathon liep ik in maart 2015 de 12 uren jogging tegen kanker en in mei de Wings For Life World Run. Beiden staan ook weer op mijn lijstje voor 2016. Toen ik de Wings For Life World Run liep merkte ik dat ik door al mijn trainingen vooruitgang boekte. Ik liep namelijk 2 km meer dan in 2014. Yay!

En dan was het zover. Op naar Denemarken! Maar ineens een citytrip van gemaakt.

Nykredit Copenhagen Marathon

's Ochtends vroeg was het nog heel frisjes, maar stilletjes aan kwam de zon er door en werd het de mooiste dag van de week. Niet té warm, licht briesje, gewoonweg fantastisch weer om te lopen.

Ik had vooropgesteld om de marathon uit te lopen. Tijd was van geen belang. En ik moet zeggen, het ging goed! Tot op een moment dat ik darmkrampen kreeg. Tot 3x toe moest ik een toilethokje binnen lopen. Maar zoals ik eerder zei, opgeven was geen optie!



Uiteindelijk heb ik er 5:24:01 over gelopen. Fier als een gieter dat ik het gehaald heb!!!



Terug in Belgïe heb ik een kleine 14 dagen niet gelopen. De spieren laten herstellen, wat uitrusten, genieten van andere dingen. En dan ben ik terug stilletjes aan beginnen lopen. Uiteraard ben ik blijven lopen, maar wedstrijden heb ik in 2015 niet meer gelopen.

Gisteren 27 december 2015 liep ik nog de Ghelamco Arena Run. Ontspannen, genietend van al het moois. Geen wedstrijd. Iedereen loopt zoveel ronden als men wil gedurende 90 minuten, de duurtijd van een voetbalwedstrijd.

2015 is mooi geweest! Op naar 2016! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten